ماهنامه مشکات

ماهنامه فرهنگی مذهبی مشکات ، ماهنامه ای برای همه ی مساجد

ماهنامه مشکات

ماهنامه فرهنگی مذهبی مشکات ، ماهنامه ای برای همه ی مساجد

ماهنامه مشکات


طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

ماهنامه مشکات شماره 30

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۹ ب.ظ
به کوشش جمعی از بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) رضی آباد پایین با کمک خداوند و لطف ائمه(ع) توانستیم شماره 30  منتشر کنیم. در این ویرایش علاوه بر فایل PDF ،فایلWord نیز قابل دانلود می باشد. 
ماهنامه را با نام مسجد چاپ کنید؛ شما می توانید فایل را ویرایش نموده و با نام مسجد خود به چاپ برسانید. 
در نهایت امیدوارم نسخه ای از این شماره به محضر امام عزیزمان ،حضرت حجت(عج) برسد و ایشان برایمان دعا کنند.
شماره 30 با موضوع ماهواره می باشد.
دانلود در ادامه مطلب ...


آیا تابه‌حـــال به تأثیرات نامحسوس
شبکـــــه‌های ماهـــــــــــــواره‌ای
بر افکار و ذهن خود فکر کرده‌اید؟ 

بشقاب‌های خالی
شبکه‌های ماهواره‌ای، حکم سفرای فرهنگی کشورهای بیگانه را دارند که با کمترین هزینه‌ای، در خصوصی‌ترین محافل مخاطبان حضور پیدا می‌کنند و درباره‌ی جزئی‌ترین روابط خانوادگی و اجتماعی افراد، به القاء اندیشه‌های منتخب خویش می‌پردازند. ما با هزینه‌ی خودمان وسایل پذیرایی از این سفرا را فراهم می‌کنیم و به آن‌ها اجازه می‌دهیم بدون واسطه با اعضای خانواده‌ی ما در ارتباط قرار گیرند و هرآن چه که صلاح می‌دانند به ما و فرزندانمان بیاموزند.
تا حدود یک دهه پیش شبکه‌های ماهواره‌ای عبارت بودند از چند شبکه بی‌رمق چندنفره که مهره‌های سیاسی ضد نظام در آن‌ها شعارهای ضد جمهوری اسلامی می‌دادند و مردم را به شورش علیه حکومت تشویق می‌کردند. رسانه‌هایی بی‌مخاطب و به‌دوراز اقتضائات رسانه‌ای که عمدتاً در داخل، سوژه تفریح و خنده مردم می‌شدند.
اما نسل جدید شبکه‌های ماهواره‌ای شبکه‌هایی هستند که در یک تغییر رویکرد کلان و با سرمایه‌گذاری سنگین سیاست‌گذاران و کانون‌های ثروت و قدرت غرب ایجادشده‌اند و مهم‌ترین کار ویژه خود را «تغییر سبک زندگی» بینندگان ایرانی قرار داده‌اند.
اهمیت این حوزه تا آن اندازه برای متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای اهمیت دارد که حاضرند حتی به قیمت غیراقتصادی شدن کار نیز به سرمایه‌گذاری سنگین خود ادامه دهند، چراکه معتقدند بافاصله زمانی معقول، سود عملیاتی پروژه را در عرصه‌های دیگر اجتماعی و سیاسی به دست خواهند آورد. سبک زندگی یعنی پوسته زندگی و به تعبیری نزدیک‌ترین لایه از فرهنگ به زندگی روزمره. یعنی لباسمان، نوع غذایمان، شیوه‌ی وقت‌گذرانی‌مان، مقصد و شیوه مسافرت رفتنمان،...
سبک زندگی ما بازتاب چیزهایی است که در ذهن ما می‌گذرد.


اهداف و ابزارهای دشمنان

هدف‌ها: عادت دادن نوزاد به برنامه‌های تصویری،تأثیر بر ضمیر ناخودآگاه با تکرار برخی تصویرها، ذائقه سازی از سنین پایین
ابزارها: نماهنگ‌های پرزرق‌وبرق، موسیقی‌های جذاب و پر ضرباهنگ، تبلیغات انواع کالا


هدف‌ها: ترویج خشونت، عادی کردن آدمکشی، ترویج بی‌بندوباری، زیر سؤال بردن معاد
ابزارها: صحنه‌های شهوانی لابه‌لای برنامه‌ها، آموزش در قالب کارتون، آگهی بازرگانی


هدف‌ها: ترویج بی‌بندوباری و رقص، بی‌اعتنایی به حجاب، بی‌معنا کردن محرم و نامحرم،عادی‌سازی زنا و بارداری قبل از ازدواج
ابزارها: سریال‌های عشقی جنسی، اخبار بازیگران و خواننده‌ها، مسابقه‌های رقص و خوانندگی، برنامه‌های گفتگو محور


هدف‌ها: عادی‌سازی هوس بازی و شراب‌خواری، ترویج رقص و پارتی، عادی‌سازی فرزند نامشروع، تردید در اعتقادات دینی
ابزارها: رقص و موسیقی، فیلم‌های داستانی و مستند،  تبلیغ ادیان و فرقه‌های انحرافی


هدف‌ها: عادی‌سازی خیانت، نامعقول جلوه دادن حجاب، ترویج مصرف به‌عنوان ارزش، تربیت فرزند بر اساس فرهنگ غرب
ابزارها: سریال‌های خانوادگی،برنامه‌های مشاوره، تبلیغ کالاهای آرایشی بهداشتی



هدف‌ها: عادی‌سازی روابط آزاد جنسی، بی‌غیرتی، ناامیدی و بدبینی
ابزارها: سریال‌های خیانت محور، رقص و موسیقی، خبر و تحلیل جهت‌دار



خطرات ماهواره
پایان رابطه باخدا
یکی از ترفندهای ماهواره‌ها به‌یک‌باره مواجه کردن مخاطب با انبوهی از شبهات در یک برنامه کوتاه است.وقتی کسی در برابر یک شبهه قرار می‌گیرد آن را تحلیل منطقی کرده یا از متخصصان و عالمان می‌پرسد و پاسخ را پیدا می‌کند. یکی از کارکردهای ماهواره‌ها سوءاستفاده از احساسات میهن‌پرستانه برای ایجاد تقابل بین اسلام و ایران است.
مدیریت زمان
انسان‌ها پانزده ‌تا بیست‌وپنج سال از عمر خود را در مقابل تلویزیون می‌گذرانند.به‌جای فکر کردن به زندگی خودمان، آینده‌مان و اشخاص واقعی دور و برمان به شخصیت‌ها و ماجراهایی ساختگی سریال‌ها فکر می‌کنیم.
بلوغ زودرس
بچه‌ای که از پنج، شش‌سالگی صحنه‌های محرک جنسی را می‌بیند دچار بلوغ زودرس می‌شود. بسیاری از کسانی که با شریک جنسی خود مشکل‌دارند کسانیند که دچار بلوغ زودرس شده‌اند. 
حذف والدین
در اسلام بعد از اطاعت از خدا و پیامبران و امامان بر روی چیزی به‌اندازه احترام به پدر و مادر تأکید نشده است. یکی از کارکردهای ماهواره از بین بردن جایگاه بین پدر و مادر و از هم گسیختن خانواده است.
کانون هجمه؛ اعتقادات
حمله به خطوط قرمز ما توسط رسانه‌های دشمن حمله رسانه‌ای و هنری است. رسانه‌های دشمن هویت ملی و دینی ما را زیر سؤال می‌برند.انسانی که هیچ تقلیدی  نداشته باشد بسیار خطرناک است.
خشونت، بدون مرز
یکی از کارکردهای رسانه‌های غربی میل دادن غضب به سمت افراط است.


5 شبکه پربیننده فارسی‌زبان

سبک زندگی، فیلم و سریال
ویژگی اصلی: شکستن برخی هنجارهای اجتماعی و فرهنگی مانند نمایش شکل‌هایی خاص از پوشش و برخی صحنه‌ها که تا پیش‌ازاین در کلیپ‌های ایرانی وجود نداشت و
تابو به‌حساب می‌آمد.


خبری و تحلیلی
ویژگی اصلی: استفاده از مجریان و خبرنگاران سیاسی که برخی از آن‌ها نیز از داخل کشور به آن شبکه رفته‌اند، مطالعه روی خلأهای برنامه‌سازی در داخل کشور و پوشش این
حفره‌ها به نفع دولت بریتانیا


فیلم و سریال
ویژگی اصلی: متعلق به اعضای سازمان مجاهدین خلق، دارای چند کانال با موضوعات مختلف، تلاش شدید برای جذب مخاطب بیشتر با شعار «جم همه شمارا دوست دارد» و ادعای غیرسیاسی بودن


سبک زندگی، خبری و تحلیلی
ویژگی اصلی: کسب اعتماد مخاطبان به‌عنوان یک شبکه‌ی خانوادگی مفرح با نشان ندادن مستقیم روابط بی‌بندوبار مانند شبکه‌های فارسی وان و جم و دنبال کردن همه‌چیز در لایه‌های زیرین


فیلم و سریال
ویژگی اصلی: نمایش سریال‌هایی با مضمون روابط زنان و مردان متأهل و فرزندان نامشروع، عدم مخالفت با آموزه‌های دینی در ظاهر و حتی دادن پیام تبریک و تسلیت برای مناسبت‌های مذهبی برای نفوذ در مخاطبان با گرایش مذهبی



کافه سؤال
سؤال: استفاده از ماهواره مثل استفاده از چاقو است که می‌تواند هم‌دست را ببرد و هم مورداستفاده قرار بگیرد و بستگی به استفاده‌ی شخص دارد.
پاسخ: خطر ماهواره چیزی نیست که بتوانیم به‌راحتی از کنار آن بگذریم، زیرا دارد بنیان خانواده را متزلزل می‌کند. چاقو دست را می‌برد و نهایت آن چند بخیه است. از این گذشته آیا ضرورت ماهواره در خانه به‌اندازه‌ی ضرورت چاقو، موبایل و اینترنت است. اگر در خانه موبایل یا اینترنت نباشد بسیاری از کارهای اداری مختل می‌شود. اما اگر ماهواره در خانه نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

سؤال: به نظر من موبایل خیلی خطرناک‌تر از ماهواره است. الآن توی موبایل خیلی از نوجوان‌های ما همه جور کلیپ و عکسی پیدا می‌شود ولی هیچ‌کس با موبایل مبارزه نمی‌کند. همه‌گیر داده‌اند به ماهواره.
پاسخ: کاملاً درست است و از آسیب‌های تلفن‌های همراه تا حد زیادی غفلت شده و باید به آن‌هم پرداخت و پدر و مادرها را از خطرات تربیتی آن آگاه کرد. اما این به معنای آن نیست که از ماهواره حرف نزنیم. کما اینکه وقتی بیماری جدیدی پیدا می‌شود پزشکان درمان سایر بیماری‌ها و آگاه کردن مردم از عوارض و نشانه‌های آن‌ها را با این بهانه که بیماری جدید خطرناک‌تر است متوقف نمی‌کنند.

سؤال: من خودم ماهواره دارم و از برنامه‌های آموزشی و علمی آن استفاده می‌کنم. اینکه افرادی از این قابلیت سوءاستفاده می‌کنند نباید دلیلی بر بد بودن آن باشد.
پاسخ: در آیه 219 سوره بقره داریم :پیامبر از تو در مورد شراب و قمار می‌پرسند، بگو که در این شراب و قمار خطا و گناه بزرگی است اما منفعت‌هایی هم دارد ولی ضرر آن بیشتر از منفعت آن است. پس آن را کنار بگذارید. ضررهای ماهواره بیشتر است یا منفعت‌های آن؟

سؤال: به نظر من این‌طوری نیست که داشتن ماهواره کلاً غیرشرعی و حرام باشد. بستگی به این دارد که چه جور استفاده‌ای از آن بکنیم.
پاسخ: ماهواره برنامه‌های مفید هم دارد ولی برنامه‌های مخربش بیشتر است. علاوه بر آن داشتن آن در خانه، دارنده‌ی آن را به سَرَک کشیدن به شبکه‌های دیگر آن وسوسه می‌کند. شاید برای همین بیشتر مراجع تقلید داشتن ماهواره را حرام دانسته‌اند. علاوه بر همه این‌ها داشتن تجهیزات ماهواره در حال حاضر خلاف قانون جمهوری اسلامی ایران است و به فتوای همه مراجع تقلید، تبعیت از قانون حکومت اسلامی واجب شرعی و زیر پا گذاشتن آن حرام شرعی است.    
با استفاده از صحبت‌های کارشناس برنامه گلبرگ  - حجت‌الاسلام عباسی



روند رشد شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای
چند سالی است که رشد قارچ گونه‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، روند فزاینده‌ای را به خود گرفته و همچون مسلسلی کمر به رگبار بنیان خانواده‌ها بسته است.



نگاهی دیگر
 چرا درحالی‌که آمریکا و کشورهای اروپایی برای مردم خودشان فقط تعداد محدودی شبکه رایگان دارند و تماشای بقیه شبکه‌ها نیازمند پرداخت هزینه است؛ با هزینه‌های زیاد،بیش از 160 شبکه فارسی‌زبان رایگان برای ایرانیان راه‌اندازی کرده‌اند؟ هزینه تولید این شبکه‌ها چه قدر است؟ سرمایه‌گذاران اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان چه کسانی هستند؟به نظر شما زمان آن نرسیده تا حواسمان جمع‌تر باشد؟
مطالب برگرفته از ویژه‌نامه بشقاب‌های خالی 


گنداب فساد
عوامل استکبار، امروز فیلم بد درست می‌کنند، نوار بد درست می‌کنند، حرف‌های بد درست می‌کنند، شعر بد میگویند، داستان بد می‌نویسند و این‌همه را، در داخل کشور، بین نوجوانان، جوانان و مردم عادى پخش و منتشر می‌کنند و یا از طریق ماهواره، رواج می‌دهند. این مورد اخیر، ماهواره، واقعاً گنداب فسادى است که تیرهاى زهرآگین خود را به سمت ملت‌ها و کشورها هدف‌گیری می‌کند. 
بااین‌همه، اگر در جامعه، به دستور اسلام و فرموده قرآن عمل شود، هیچ‌کدام از ابزار و عوامل فساد، نمی‌تواند کمترین اثرى بکند. به معناى دقیق‌تر، توجه از جوانب مختلف و امربه‌معروف و نهى از منکر، نمی‌گذارد دشمن پیروز شود. این است که جامعه اسلامى، یک جامعه ماندگار است.       
 بیانات در دیدار روحانیون و مبلّغان – 26/2/1375


         آنچه می دهند!      
                   آنچه می گیرند!






                        
فایل Word شماره 30          فایل PDF شماره 30

حجم: 4.1 مگابایت               حجم: 1.1 مگابایت


اگر متون را در فایل ورد چسبیده به هم مشاهده می فرمایید این نرم افزار را نصب بفرمایید.

نرم‌افزار «ویراستیار» افزونه‌ای برای مایکروسافت وُرد است که برای استفادهٔ کاربران فارسی‌زبان طراحی شده است. از قابلیت‌های ویراستیار می‌توان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد.


فونت های مورد استفاده
B Mitra
B Yekan
IranNsataliq
Adobe Arabic

A Neirizi


  • رضا

نظرات  (۱)

سلام احسنت تشکر خسته نباشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی